2011
EMEE - efektivní sledování a hodnocení vzdělávání
KOMENDA, MartinZákladní údaje
Originální název
EMEE - efektivní sledování a hodnocení vzdělávání
Název česky
EMEE - efektivní sledování a hodnocení vzdělávání
Název anglicky
EMEE - Effective monitoring and evaluation of education
Autoři
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, 2011
Nakladatel
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-7435-104-4
Klíčová slova česky
e-learning, datový model, analýza dat, informační systém, vzdělávání
Klíčová slova anglicky
e-learning, data model, data analysis, information system, education
Změněno: 18. 7. 2011 13:27, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA
V originále
Hlavním cílem tohoto příspěvku je představení efektivních sledovacích a hodnotících mechanismů ve výukovém prostředí. Byl navržen proces sledování studenta v průběhu výukového období a následně byl vytvořen návrh datového modelu pro sběr a organizaci takových dat. Pro vybraný pilotní kurz Analýza a návrh systému na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně byl proveden sběr dat o tom, jakým způsobem studují jednotliví studenti, tj. kdy a jaké formy učebních materiálů používají. Nasbíraná data byla vyhodnocena a byly vysloveny konečné závěry.
Česky
Hlavním cílem tohoto příspěvku je představení efektivních sledovacích a hodnotících mechanismů ve výukovém prostředí. Byl navržen proces sledování studenta v průběhu výukového období a následně byl vytvořen návrh datového modelu pro sběr a organizaci takových dat. Pro vybraný pilotní kurz Analýza a návrh systému na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně byl proveden sběr dat o tom, jakým způsobem studují jednotliví studenti, tj. kdy a jaké formy učebních materiálů používají. Nasbíraná data byla vyhodnocena a byly vysloveny konečné závěry.
Anglicky
The main goal of this contribution is to present the effective monitoring and the evaluation mechanisms in educational area. The process of monitoring student's behavior during the learning period was designed and consequently the appropriate data model for collection and organization student's data was created. Data related to individual students, i.e. when and which types of study materials are used, were collected for the selected pilot course Systems Analysis and Design at Faculy of Informatics, Masaryk University in Brno. The mentioned data were analysed and final conclusions were expressed.