C 2011

Příroda ve školní výuce

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Příroda ve školní výuce

Název anglicky

The Environment in School Teaching

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, Šmajs, J. (ed.) Aby Země nebyla jen hrobem. Literatura, kultura, příroda. od s. 175-183, 9 s. 2011

Nakladatel

Obec spisovatelů

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052345

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904218-8-2

Klíčová slova česky

vzdělávací obsah; výukové strategie; žákovské prekoncepce; biofilní orientace vzdělávání; poznávání přírody; příroda; kultura

Klíčová slova anglicky

educational content; teaching strategies; pupils preconcepts; biophiled focus in education; learning about the environment; nature; culture
Změněno: 25. 8. 2013 09:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují ve školním kurikulu nové oblasti, které souvisejí s potřebou biofilní orientace vzdělávání. Autorka se věnuje učení o přírodě na základní škole z hlediska komponent školní výuky – vzdělávacího obsahu, výukových strategií a žákovských prekoncepcí. Analyzuje klíčová témata o přírodě a kultuře ze školního kurikula v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní a kognitivně-motorické. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." Zdůvodňuje je potřebou proměny vzdělávacího obsahu, za jehož interpretaci žákům zodpovídá učitel.

Anglicky

In agreement with the vision of life in harmony with nature the school curriculum brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author deals with learning about the environment in basic school from the point of view of the components of school teaching – educational content, teaching strategies and pupils preconcepts. She analyses the key topics on the environment and culture from the school curriculum in the cognitive, cognitive-emotional and cognitive-motor dimensions. She used the results from the research project "School and health for 21st century". She justifies them by the need of the transformation of the educational content, where it is the teacher who is responsible for its interpretation to pupils.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století