2011
Příroda ve školní výuce
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Příroda ve školní výuce
Název anglicky
The Environment in School Teaching
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, Šmajs, J. (ed.) Aby Země nebyla jen hrobem. Literatura, kultura, příroda. od s. 175-183, 9 s. 2011
Nakladatel
Obec spisovatelů
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052345
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904218-8-2
Klíčová slova česky
vzdělávací obsah; výukové strategie; žákovské prekoncepce; biofilní orientace vzdělávání; poznávání přírody; příroda; kultura
Klíčová slova anglicky
educational content; teaching strategies; pupils preconcepts; biophiled focus in education; learning about the environment; nature; culture
Změněno: 25. 8. 2013 09:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují ve školním kurikulu nové oblasti, které souvisejí s potřebou biofilní orientace vzdělávání. Autorka se věnuje učení o přírodě na základní škole z hlediska komponent školní výuky – vzdělávacího obsahu, výukových strategií a žákovských prekoncepcí. Analyzuje klíčová témata o přírodě a kultuře ze školního kurikula v rovině kognitivní, kognitivně-afektivní a kognitivně-motorické. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." Zdůvodňuje je potřebou proměny vzdělávacího obsahu, za jehož interpretaci žákům zodpovídá učitel.
Anglicky
In agreement with the vision of life in harmony with nature the school curriculum brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author deals with learning about the environment in basic school from the point of view of the components of school teaching – educational content, teaching strategies and pupils preconcepts. She analyses the key topics on the environment and culture from the school curriculum in the cognitive, cognitive-emotional and cognitive-motor dimensions. She used the results from the research project "School and health for 21st century". She justifies them by the need of the transformation of the educational content, where it is the teacher who is responsible for its interpretation to pupils.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|