Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{939394, author = {Horká, Hana}, address = {Trnava}, booktitle = {Hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. Pedagogika ActualiS II.}, edition = {prvé}, editor = {Sirotová, M.}, keywords = {Values; value education; value competence – life priorities; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training; methodology of social-affective education; biophiled orientation of education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Trnava}, isbn = {978-80-8105-224-8}, pages = {9-14}, publisher = {Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave}, title = {Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 939394 AU - Horká, Hana PY - 2011 TI - Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání PB - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave CY - Trnava SN - 9788081052248 KW - Values KW - value education KW - value competence – life priorities KW - value dimension of teacher education KW - formative influence of undergraduate professional training KW - methodology of social-affective education KW - biophiled orientation of education N2 - Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Autorka poukazuje na možnosti uvádění žáka do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření jeho vztahu k přírodě. Zamýšlí se nad biofilní (propřírodní) orientací vzdělání, která umožní nejen hodnotové cítění a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i studium člověkem vytvářené kultury. Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře, o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit a vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. Proto je zařazeno pojednání o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." ER -
HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání. In Sirotová, M. \textit{Hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. Pedagogika ActualiS II.}. prvé. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2011, s.~9-14. ISBN~978-80-8105-224-8.
|