HORKÁ, Hana. Biofilní orientace v obsahovém kurikulu. In Konference České pedagogické společnosti. 2011. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Biofilní orientace v obsahovém kurikulu |
Název anglicky | Biophiled orientation in the curriculum |
Autoři | HORKÁ, Hana. |
Vydání | Konference České pedagogické společnosti, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Chorvatsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | příroda; kultura; environmentální vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání |
Klíčová slova anglicky | nature; culture; environmental education; biophiled orientation of education |
Změnil | Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 6. 2. 2012 09:25. |
Anotace |
---|
Autorka se zabývá otázkou proměny obsahu vzdělávání v intencích jeho biofilní orientace. Prezentuje možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní ve školním vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty kultury a jejího vztahu k přírodě, neboť vzdělání je důležitým faktorem utváření kulturního systému. Jsou předloženy problémové okruhy pro environmentální vzdělávání, zdůrazňující racionální i emocionální pochopení protipřírodní role kultury. Tvoří součást studie, zpracovávané v rámci Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." |
Anotace anglicky |
---|
The author examines the changes in the curriculum along the lines of biophiled orientation. She presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in school education. Particular attention is paid to the explanation of the nature of culture and its relationship to nature, because education is an important factor in shaping the cultural system. There are presented the topics for environmental education, emphasizing the rational and emotional understanding of the anti-environmental role of culture. It forms a part of a study drawn up in the Research Plan of Education of MŠMT (MSM0021622421) "School and Health for the 21st century." |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622421, záměr | Název: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století |
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:17