HORKÁ, Hana. Biofilní orientace v obsahovém kurikulu. In Konference České pedagogické společnosti. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Biofilní orientace v obsahovém kurikulu
Název anglicky Biophiled orientation in the curriculum
Autoři HORKÁ, Hana.
Vydání Konference České pedagogické společnosti, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky příroda; kultura; environmentální vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání
Klíčová slova anglicky nature; culture; environmental education; biophiled orientation of education
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 6. 2. 2012 09:25.
Anotace
Autorka se zabývá otázkou proměny obsahu vzdělávání v intencích jeho biofilní orientace. Prezentuje možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní ve školním vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty kultury a jejího vztahu k přírodě, neboť vzdělání je důležitým faktorem utváření kulturního systému. Jsou předloženy problémové okruhy pro environmentální vzdělávání, zdůrazňující racionální i emocionální pochopení protipřírodní role kultury. Tvoří součást studie, zpracovávané v rámci Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století."
Anotace anglicky
The author examines the changes in the curriculum along the lines of biophiled orientation. She presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in school education. Particular attention is paid to the explanation of the nature of culture and its relationship to nature, because education is an important factor in shaping the cultural system. There are presented the topics for environmental education, emphasizing the rational and emotional understanding of the anti-environmental role of culture. It forms a part of a study drawn up in the Research Plan of Education of MŠMT (MSM0021622421) "School and Health for the 21st century."
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:17