2011
Postoje studentů ekonomie k práci a výkonu ve vztahu k očekávané výši výdělku
PROCHÁZKA, Jakub a Viktor KULHAVÝZákladní údaje
Originální název
Postoje studentů ekonomie k práci a výkonu ve vztahu k očekávané výši výdělku
Název česky
Postoje studentů ekonomie k práci a výkonu ve vztahu k očekávané výši výdělku
Název anglicky
Economics students attitudes towards work and achievement in relation to expected earnings
Autoři
Vydání
Brno, Konference psychologie práce a organizace 2011, 9 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5490-5
Klíčová slova česky
motivace k výkonu; dotazník motivace k výkonu (LMI); postoje studentů; očekávaný výdělek
Klíčová slova anglicky
achievement motivation; Achievement Motivation Inventory (AMI); student attitudes; expected earnings
Změněno: 30. 10. 2011 21:16, Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS
V originále
Studie je zaměřená na vztah postojů studentů ekonomie k práci a výkonu a jejich očekávání uspokojivého výdělku po ukončení vysoké školy. Vzorek výzkumu tvoří 129 studentů nižších ročníků jedné české ekonomické fakulty. Studentům byl administrován Dotazník motivace k výkonu (LMI), jehož dimenze byly použity jako možné prediktory očekávání budoucího uspokojivého výdělku. Očekávání budoucího uspokojivého výdělku bylo zjišťováno dotazníkem. Podle výsledků regresní analýzy jsou dobrými pozitivními prediktory dominance a soutěživost a negativním prediktorem je hrdost na výkon. Studie má exploratorní charakter. Pro širší zobecnění výsledku by bylo vhodné navázat výzkumy na odlišných vzorcích.
Anglicky
The study deals with attitudes of economics students towards work and achievement in relation to expected satisfactory earnings after finishing their university studies. The research sample consists of 129 students of bachelor study programme of an economical faculty in the Czech republic. The students were given the Achievement Motivation Inventory (AMI) whose dimensions were used as predictors of expected satisfactory earnings. A survey was used to determine the expected satisfactory earnings. According to the results of the regression analysis there are good positive predictors such as dominance and competitivness and negative predictors such as pride in productivity. The character of the study is exploratory. In the future research it can be followed with studies using different samples.