JANÍKOVÁ, Věra. Deutschlernen kann den Kindern Spaß machen und ihre angeborene Mehrsprachigkeit fördern. In Matjaž Duh, Renate Seebauer. Beiträge zum Internationalen Jahr der Jugend. 1. vyd. Münster: LIT Verlag, 2011, s. 78-86, 8 s. ISBN 978-3-643-90081-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Deutschlernen kann den Kindern Spaß machen und ihre angeborene Mehrsprachigkeit fördern.
Název česky Učení se němčině může dětem přinášet radost a rozvíjet u nich jejich vrozenou mnohojazyčnost.
Název anglicky German learning can be fun for the children and encourage their innate multilingualism.
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Münster, Beiträge zum Internationalen Jahr der Jugend. od s. 78-86, 8 s. 2011.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00049802
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-90081-4
Klíčová slova česky raná výuka cizích jazyků; motivace; metody; vývojová psychologie; mnohojazyčnost;výzkum
Klíčová slova anglicky early teaching of foreign languages; motivation; methodology; developmental Psychology; multilinguism;research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 27. 2. 2012 18:45.
Anotace
Im Beitrag werden aktuelle Erkenntnisse der Lern- und Entwicklungspsychologie sowie die jüngsten Konzepte der Fremdsprachendidaktik für den frühkindlichen Fremdsprachenunterricht kurz skizziert. Sie bieten zahlreiche Argumente dafür an, dass Deutsch als Fremdsprache in der Primarstufe auch mit Spaß gelernt werden und die Mehrsprachigkeit fördern kann. Gleichzeitig werden hier einige konkrete Beispiele für den DaF-Unterricht vorgestellt, die die Lernmotivation und Freude am frühen Deutschlernen fördern. Einen Blick in die empirische Forschung auf diesem Gebiet ermöglichen dann einige ausgewählte Ergebnisse aus einer Pilotstudie.
Anotace česky
V příspěvku jsou nastíněny současné poznatky psychologie učení a vývojové psychologie a moderní přístupy v didaktice cizích jazyků zaměřené na ranou výuku jazyků. Tato východiska nabízejí argumenty pro to, že i výuka němčiny jako cizího jazyka může být pro žáky mladšího školního věku zábavnou a zároveň podporovat jejich mnohojazyčnost. Dále jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze u těchto žáků zvýšit jejich motivaci k učení a v závěru představeny vybrané výsledky empirického výzkumu.
Anotace anglicky
The paper outlines current knowledge of psychology of learning and developmental psychology and modern approaches in foreign language didactics focusing on early language learning. These bases offer arguments for that, the teaching of German as a foreign language can be fun for pupils and can develop their multilingualism. There are also specific examples of how these pupils can increase their motivation to learn, and finally presents selected results of empirical research.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:50