J 2011

Simple school experiments based on ICT in science and technology education

TRNA, Josef

Základní údaje

Originální název

Simple school experiments based on ICT in science and technology education

Název česky

Jednoduchý školní experiment založený na ICT v přírodovědném a technickém vzdělávání

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra, Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052526

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Konektivismus; zázanm jednoduchého školního experimentu; informační a komunikační technologie; přírodovědné a technické vzdělávací inovace; jednoduché školní přírodovědné experimenty

Klíčová slova anglicky

Connectivism; simple experiment video recordings; information and communication technologies; science and technology educational innovators; simple school science experiments

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 08:47, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

A simple school experiment significantly strengthens its cognitive and motivational role in science and technology education. This increase in educational significance of a simple school experiment is considerably contributed by the support of ICT consisting of several dimensions. The paper presents the research results of a connectivism influence namely in the form of a video recording and its multimedia applications. Published in the on-line version (ISSN 1338-1202), http:// technologiavzdelavania.ukf.sk. Main used research method is design-based research.

Česky

Jednoduchý školní experiment posiluje svoji poznávací a motivační roli v přírodovědném a technickém vzdělávání. Tento nárůst vzdělávacího významu je podpořen ICT v několika dimenzích. Článek prezentuje výsledky výzkumu konektivistického vlivu zejména v podobě videozáznamu a jeho multimediálních aplikací. Zveřejněno i v on-line verzi (ISSN 1338-1202), http://technologiavzdelavania.ukf.sk. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání