J 2011

Starší lidé jako subjekt vzdělávání a jeho přesahy na (pro) trh práce

VIDOVICOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Starší lidé jako subjekt vzdělávání a jeho přesahy na (pro) trh práce

Název anglicky

Older people as a subject of the education and its overlap for labour market

Autoři

VIDOVICOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Fórum sociální politiky, Praha, Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2011, 1802-5854

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/11:00052534

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

older people; education; labour market

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2016 13:29, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá zapojením starších českých pracovníků v celoživotním vzdělávání. Na základě emprických dat dokazuje, že ti, kteří participují na různých formách celoživotního vzdělávání mají tendenci vykazovat lepší výsledky i na pracovním trhu a mají i lepší kvalitu života obecně. Z toho důvodu jsou uvedena i doporučení pro podporu dalšího vzdělávání ve vyšším věku.

Anglicky

The article discusses involvement of older Czech workers in the lifelong learning. On the basis of empirical evidence it shows that those who do enrol in different types of education even in later life do tend to show better outcomes in the realm of labour market, as well as in more general measures of quality of life. Hence stronger support of later life learning is recommended.

Návaznosti

MSM0021622408, záměr
Název: Reprodukce a integrace společnosti (Akronym: IVRIS)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Reprodukce a integrace společnosti