Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{942993, author = {Trna, Josef}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {design approach; design-based research; science education; teacher training}, language = {cze}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in educatione}, title = {Konstrukční výzkum (design-based research) v přírodovědných didaktikách}, url = {http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=132&ClanekID=341}, volume = {2}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 942993 AU - Trna, Josef PY - 2011 TI - Konstrukční výzkum (design-based research) v přírodovědných didaktikách JF - Scientia in educatione VL - 2 IS - 1 SP - 3-14 EP - 3-14 SN - 18047106 KW - design approach KW - design-based research KW - science education KW - teacher training UR - http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=132&ClanekID=341 N2 - Teoretická studie s praktickou ukázkou prezentuje konstrukční výzkum (angl. design-based research) v přírodovědných didaktikách. Hlavní výzkumnou metodou je komparace.V první části jsou vymezeny pojmy konstrukční přístup a konstrukční výzkum. Konstrukční výzkum je novým trendem v didaktickém výzkumu. Tuto výzkumnou metodu lze stručně charakterizovat jako cyklus – analýza praktického problému; vývoj řešení; testování řešení v praxi; reflexe a zobecnění. V druhé části je uveden konkrétní příklad konstrukčního výzkumu v didaktice fyziky (přírodovědy). Jako vzdělávací obsah je použito jednoduché experimentování s lidským tělem. Ke zkvalitnění své výuky potřebují přírodovědní učitelé metody založené na pedagogickém výzkumu. Konstrukční výzkum a akční výzkum, jenž je součástí konstrukčního výzkumu, by měly být zařazeny také do přípravného i dalšího vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. ER -
TRNA, Josef. Konstrukční výzkum (design-based research) v přírodovědných didaktikách. \textit{Scientia in educatione}. Praha, 2011, roč.~2, č.~1, s.~3-14. ISSN~1804-7106.
|