p 2011

Individualizace předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Individualizace předškolního vzdělávání

Název anglicky

The Individualization of the Pre-primary Education

Autoři

Vydání

Inovace ve výuce, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; individualizace

Klíčová slova anglicky

pre-primary education; individualization
Změněno: 3. 1. 2013 18:59, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřil na trendy a tendence současného předškolního vzdělávání směřující k podpoře dítěte a uspokojování jeho potřeb a zájmů. Pochopení těchto trendů umožňuje předškolnímu pedagogovi měnit přetrvávající postupy vzdělávání platné v předchozí koncepci předškolní výchovy a zaměřit se na takové strategie, které souvisejí s individualizací vzdělávání. Individualizace, jako jeden z hlavních trendů současného vzdělávání, znamená připravovat takové vzdělávací činnosti v mateřské škole, které by byly založeny na přímých zážitcích dítěte, vycházely z jeho zvídavosti, potřeby objevovat, ale také samo něco činit. V závěru příspěvku se autorka pokusila o reflexi současné praxe mateřských škol z pohledu změn, které s sebou přinesl Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Anglicky

The contribution concentrates on trends and tendencies of the present pre-primary education headed to the child's support and to satisfied child's demands and interests. The understanding of these trends allows to pre-primary teacher to change remaining procedures effective in the previous concepts of the pre-primary education and to focus to the strategies which relate with the individualization of education. Individualization as one of the main trend of the present education means to prepare such educational activities in the kindergarten which should be inclined on the direct child’s experiences, going out of child’s interest, needed to discover and to something make. In the conclusion of contribution there is author's reflexion of the present practice of kindergartens from point of view of changes bringing by the Frame Educational Program for Pre-primary Education.