Detailed Information on Publication Record
2010
Péče o hlasovou kondici učitelů
FROSTOVÁ, JanaBasic information
Original name
Péče o hlasovou kondici učitelů
Name in Czech
Péče o hlasovou kondici učitelů
Name (in English)
Care of Teachers’ Voice Condition
Authors
FROSTOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1.vydání. Brno, 198 pp. Škola a zdraví 21, 2010
Publisher
Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00052594
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5355-7
Keywords (in Czech)
učitelé; péče o hlas; DSI; hlasová kondiční cvičení; zdraví; hygiena
Keywords in English
teachers; voice care; DSI; voice condition exercises; voice training programme; healt; hygiene
Tags
Změněno: 24/11/2013 12:10, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
V originále
Publikace reflektuje výsledky dlouhodobé výzkumné práce autorky. Hlavním cílem předkládané publikace Péče o hlasovou kondici učitelů bylo vytvoření tréninkového programu zaměřeného na prevenci potíží s hlasem a zvyšování hlasové kondice u budoucích pedagogů. Efektivita tréninkového programu byla ověřována vedle strukturovaného pozorování a analýzy subjektivních výpovědí účastníků cvičení metodou indexu DSI (Dysphonia Severity Index).
In English
The present book Care of Teachers’ Voice Condition deals with voice education intended especially for teachers. The purpose and the main goal of this work was to create a system of voice exercises focused The effectiveness of the offered training programme has been verified by means of structural observation, analysis of the subjective statements of the participants in the exercises, and by means of comparing voice recordings by the DSI (Dysphonia Severity Index) method. The conception of the book enables every teacher interested in voice education to find a selection of suitable procedures for improving his or her voice condition, as well as information necessary for cultivated self-knowledge and self-education in the field of work on one’s voice.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|