STRÖMBÄCK, Jesper, Ralph NEGRINE, David Nicolas HOPMANN, Michaela MAIER, Rosa BERGANZA, Jaromír VOLEK, Boguslawa DOBEK-OSTROWSKA, Juri MYKKÄNEN a Franca RONCAROLO. The Mediatization and Framing of European Parliamentary Elections Campaigns. In Michaela Maier, Jesper Strömbäck and Linda Kaid (eds). Political Communication in European Parliamentary Elections. I. England/USA: Ashgate Publishing Limited, 2011, s. 161-175. Political communication. ISBN 978-1-4094-1132-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Mediatization and Framing of European Parliamentary Elections Campaigns
Název česky Mediatizace a framing volebních kampaní do evropského parlamentu
Autoři STRÖMBÄCK, Jesper (752 Švédsko), Ralph NEGRINE (826 Velká Británie a Severní Irsko), David Nicolas HOPMANN (208 Dánsko), Michaela MAIER (276 Německo), Rosa BERGANZA (620 Portugalsko), Jaromír VOLEK (203 Česká republika, garant, domácí), Boguslawa DOBEK-OSTROWSKA (616 Polsko), Juri MYKKÄNEN (246 Finsko) a Franca RONCAROLO (380 Itálie).
Vydání I. England/USA, Michaela Maier, Jesper Strömbäck and Linda Kaid (eds). Political Communication in European Parliamentary Elections, od s. 161-175, 15 s. Political communication, 2011.
Nakladatel Ashgate Publishing Limited
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00052615
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-4094-1132-1
UT WoS 000352230200010
Klíčová slova česky framing mediatizace volební kampaň evropský parlament
Klíčová slova anglicky framing mediatization elections campaign european parlament
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 2. 2019 10:18.
Anotace
The results of this study have shown that in all investigated member states of the EU, the media to varying degrees intervened and shaped their coverage of the 2009 EP election campaigns according to their own needs and logics rather than those of political parties and candidates. Nonetheless, the means of mediatization of media content varied significantly across countries and indicators. It does not seem to be the case that the media in any particular country consistently intervene more than the media in other countries. Rather, it appears to depend on which indicator of mediatization of media content is used for the comparisons. What is required is both more theorizing and empirical research to explore the different dimensions and facets of the mediatization of politics. In this context, it is hoped that this study will serve as a springboard for further research and theory on the mediatization of politics in general and the mediatization of political news coverage in particular.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:28