2011
Obščestvenno-naučnyje aspekty vozniknovenija "gosudarstvennoj školy"
ŠAUR, JosefZákladní údaje
Originální název
Obščestvenno-naučnyje aspekty vozniknovenija "gosudarstvennoj školy"
Název česky
Společensko-vědecké aspekty vzniku "státní školy"
Název anglicky
The Social-scientific Aspects of the Emergence of “State Schools”
Autoři
ŠAUR, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
München, m*OST 2009 : Oesterreichische StudierendenTagung für SlawistInnen. Austriacka Studencka Konferencja Slawistyczna. Rakouská studentská konference pro mladé slavisty. od s. 160-166, 7 s. 2011
Nakladatel
Sagner, O
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00052754
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-86688-124-2
Klíčová slova česky
Historiografie; Rusko; státní škola
Klíčová slova anglicky
Historiography; Russia; State School
Štítky
Změněno: 18. 3. 2012 21:18, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
V originále
„Gosudarstvennaja škola“ - odno iz samych značitel’nych napravlenij russkoj istoriografii XIX veka. Ono svjazano prese vsego s naučnoj dejatel’nost’ju K. D. Kavelina, S. M. Solov’jeva i B. N. Čičerina. V doklade analizirujetsja vozniknovenije „gosudarstvennoj školy“ v 1840-je gg. v svjazi s obščestvennoj i naučnoj žizn’ju Moskvy i diskussijami, kotoryje velis‘ na stranicach togdašnich žurnalov po povodu tolkovanija drevnej russkoj istorii.
Česky
Tzv. „státní škola“ patří k nejvýznamnějším proudům v ruské historiografii 19. století a je spojována se jmény K. D. Kavelina, S. M. Solov’eva a B. N. Čičerina. Příspěvek je zaměřen na analýzu vzniku „státní školy“ ve 40. letech 19. století ve spojitosti se společenským a vědeckým životem Moskvy a diskuzemi o výkladu ruských dějin, které se vedly na stránkách tehdejších časopisů.
Anglicky
The so-called “state school” belongs among the most significant trends in Russian historiography of the 19th century is associated with K. D. Kavelin, S. M. Solovyov and B. N. Chicherin. This contribution analyse the emergence of “state schools” in the 1840s in connection with the social and scientific life of Moscow.