Detailed Information on Publication Record
2011
Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry
PÍŠOVÁ, Michaela, Klára KOSTKOVÁ, Tomáš JANÍK and Jan SLAVÍKBasic information
Original name
Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry
Name in Czech
Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry
Name (in English)
Case Studies of Curriculum Development: Summary, Discussion, Conclusions
Authors
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan SLAVÍK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. p. 269-284, 16 pp. Kurikulum G, 2011
Publisher
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052792
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87000-78-6
Keywords (in Czech)
kurikulum; reforma kurikula; gymnázium; případová studie
Keywords in English
curriculum; curricular reform; grammar school (gymnázium); case study
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2012 13:32, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
Série případových studií realizovaných v rámci výzkumu Kvalitní škola nabídla širokou paletu oborově specifických portrétů tvorby kurikula. Využit byl také potenciál transdisciplinárního zobecnění. Případové studie poukázaly na problém chybějícího sdíleného jazyka mezi teorií, vývojem a praxí kurikula.
In English
A series of case studies conducted in the third phase of Quality School research provided subject specific portraits. The potential of trans-disciplinary generalisations was exploited and the studies proved a mutually inspiring potential. Case studies highlighted the problem of lacking shared language in curriculum theory, design, and practice.