C 2011

Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry

PÍŠOVÁ, Michaela, Klára KOSTKOVÁ, Tomáš JANÍK and Jan SLAVÍK

Basic information

Original name

Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry

Name in Czech

Případové studie tvorby kurikula: shrnutí, diskuse, závěry

Name (in English)

Case Studies of Curriculum Development: Summary, Discussion, Conclusions

Authors

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan SLAVÍK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. p. 269-284, 16 pp. Kurikulum G, 2011

Publisher

Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00052792

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87000-78-6

Keywords (in Czech)

kurikulum; reforma kurikula; gymnázium; případová studie

Keywords in English

curriculum; curricular reform; grammar school (gymnázium); case study

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2012 13:32, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Abstract

V originále

Série případových studií realizovaných v rámci výzkumu Kvalitní škola nabídla širokou paletu oborově specifických portrétů tvorby kurikula. Využit byl také potenciál transdisciplinárního zobecnění. Případové studie poukázaly na problém chybějícího sdíleného jazyka mezi teorií, vývojem a praxí kurikula.

In English

A series of case studies conducted in the third phase of Quality School research provided subject specific portraits. The potential of trans-disciplinary generalisations was exploited and the studies proved a mutually inspiring potential. Case studies highlighted the problem of lacking shared language in curriculum theory, design, and practice.