2011
Security Education during the Process of Democratization and Internationalization: The Czech Lessons
MIKA, Otakar Jiří, Miroslav MAREŠ a Lenka FIŠEROVÁZákladní údaje
Originální název
Security Education during the Process of Democratization and Internationalization: The Czech Lessons
Název česky
Bezpečnostní vzdělávání v procesu demokratizace a internacionalizace: české zkušenosti
Autoři
MIKA, Otakar Jiří (203 Česká republika), Miroslav MAREŠ (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka FIŠEROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Journal of Homeland Security and Emergency Management, Berkeley, The Berkeley Electronic Press, 2011, 1547-7355
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
30305 Occupational health
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.547
Kód RIV
RIV/00216224:14230/11:00056913
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000293402000004
Klíčová slova česky
security education; emergency management; population protection; university students
Klíčová slova anglicky
bezpečnostní vzdělávání; krizové řízení; ochrana obyvatelstva; univerzitní studenti
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2012 09:56, Ing. Alena Raisová
V originále
In the recent two decades, security education in the former Eastern bloc has been developing dynamically. This process is exemplified by the changes implemented in the Czech Republic. After the fall of communism, a decline of security education was apparent. After the NATO enlargement and during the war on terror, new approaches to security education at primary and secondary schools have been introduced (mostly in population protection). Some universities have accredited security study programs comprising the state specified minimum security education standards. Authors analyze and suggest study programs to prepare both population and university students for emergencies. The process of internationalization of security education and the transfer of know-how to new democratic regimes are illustrated in the article.
Česky
V předchozích dvou desetiletích se bezpečnostní vzdělávání v zemích bývalého východního bloku dynamicky rozvíjelo. Tento proces je demonstrován na změnách implementovaných v České republice. Po pádu komunismu byl patrný úpadek bezpečnostního vzdělávání. Po rozšíření NATO a během války proti terorismu byly zavedeny nové přístupy ve školním vzdělávání ve školách prvního a druhého stupně (zvláště v ochraně obyvatelstva). Některé univerzity akreditovaly programy obsahující standardy státem specifikovaného minima bezpečnostního vzdělávání. Autoři analyzují a navrhují studijní programy pro přípravu veřejnosti i studentů na krizové situace. V článku je ilustrován i proces internacionalizace bezpečnostního vzdělávání a přenosu know-how novým demokratickým režimům.
Návaznosti
VF20102015005, projekt VaV |
|