VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramatických etudách. In MAGNANIMITAS,. Sapere Aude2011. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS,, 2011, s. 343-349. ISBN 978-80-904877-2-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intervenční strategie v dramatických etudách.
Název česky Intervenční strategie v dramatických etudách.
Název anglicky Dramatic studies for Intervention.
Autoři VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Sapere Aude2011, od s. 343-349, 7 s. 2011.
Nakladatel MAGNANIMITAS,
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052806
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-2-7
Klíčová slova česky Ústavní výchova; dramatická výchova; intervenční triangl; socializace; porucha chování.
Klíčová slova anglicky Residential education; drama education; intervention triangle; socialization; behavior disorder.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 30. 3. 2012 14:37.
Anotace
U dětí v institucionální výchově je zvýšené riziko vývoje poruch chování především z důvodu patologických popř. omezených příležitostí k učení spojených s multifaktoriální dimenzí etiologie poruch chování. Cílenou intervencí formou dramatické výchovy je možné jim tato znevýhodnění kompenzovat. Článek prezentuje výstup z výzkumu, jehož předmětem byla tvorba a ověřování efektivity metodiky intervenčních strategií s využitím etud dramatické výchovy pro podporu a posilování dětí v ústavní výchově s cílem prevence poruch chování.
Anotace anglicky
There is a higher risk of behavior disorder development in institutionalized children mainly for pathological reasons, or limited learning opportunities connected to multifactorial dimension of behavior disorder etiology. It is possible to compensate for these disadvantages by targeted intervention in form of drama education. The article presents the output of a research, the subject of which was the creation and verification of the efficiency of intervention strategies methodology with the use of drama education studies to support and strengthen the institutionalized children in order to prevent behavior disorder.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 20:21