Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{947070, author = {Píšová, Michaela}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {emancipation of foreign language didactics; inter and intracultural influences; identity; foreign language didactics object; foreign language didactics as a scientific discipline; status}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti}, title = {Didaktika cizích jazyků: otázky identity}, volume = {roč. 21}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 947070 AU - Píšová, Michaela PY - 2011 TI - Didaktika cizích jazyků: otázky identity JF - Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti VL - roč. 21 IS - 2 SP - 142-155 EP - 142-155 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - emancipation of foreign language didactics KW - inter and intracultural influences KW - identity KW - foreign language didactics object KW - foreign language didactics as a scientific discipline KW - status N2 - Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení objektu, předmětu a metodologie didaktiky cizích jazyků na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány jsou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků. ER -
PÍŠOVÁ, Michaela. Didaktika cizích jazyků: otázky identity. \textit{Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, roč. 21, č.~2, s.~142-155, 13 s. ISSN~1211-4669.
|