PÍŠOVÁ, Michaela. Didaktika cizích jazyků: otázky identity. Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, roč. 21, č. 2, s. 142-155, 13 s. ISSN 1211-4669.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktika cizích jazyků: otázky identity
Název česky Didaktika cizích jazyků: otázky identity
Název anglicky Foreign Language Didactics: Identity Questions
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogická orientace, odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno, Česká pedagogická společnost, 2011, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052811
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky emancipace didaktiky cizích jazyků; inter- a intrakulturní vlivy; identita; objekt a předmět didaktiky cizích jazyků; didaktika cizích jazyků jako vědní disciplína; status
Klíčová slova anglicky emancipation of foreign language didactics; inter and intracultural influences; identity; foreign language didactics object; foreign language didactics as a scientific discipline; status
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 5. 1. 2012 17:14.
Anotace
Emancipace didaktiky cizích jazyků, resp. didaktiky určitého konkrétního cizího jazyka, je dlouhodobým a nelineárním procesem, u nás nastoupeným již v 50. letech minulého století. Jeho klíčovou součástí jsou otázky identity, tedy explicitní vymezení objektu, předmětu a metodologie didaktiky cizích jazyků na základě analýzy vývoje, současného stavu poznání a různých pojetí a trendů. Diskutovány jsou otázky identity didaktiky cizích jazyků jako plnoprávné vědecké disciplíny, a to na rovině obecné, tj. otázky společné všem oborovým didaktikám, tak na rovině specifické, tedy týkající se výlučně různých aspektů didaktiky cizích jazyků.
Anotace anglicky
The efforts to emancipate foreign language didactics have been an ongoing and non-linear process launched in our country in the 50s of the previous century. Its key aspects may be presented as foreign language didactics identity questions. These include explicit delineation of the object and methodology of foreign language didactics on the basis of developmental analysis, current state of knowledge and trends / approaches to the discipline. The issues related to the full-fledged scientific status of foreign language didactics are discussed both on a domain-general level (questions relevant for the whole field of subject didactics) and on a domain-specific level (foreign language didactics specific questions).
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 18:39