PITNEROVÁ, Pavla. Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením. E-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, roč. 2010, 2., s. 90-101. ISSN 1213-7499.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením
Název česky Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením
Název anglicky Family in the System of Care for Hearing-impaired Children
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání E-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 1213-7499.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00052872
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dítě se sluchovým postižením; rodina; ranná péče; komunikční prostředky; výzkum
Klíčová slova anglicky hering-impaired child; family; early care; communication means; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 19. 8. 2011 10:57.
Anotace
Pro správný vývoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením je potřeba zapojit do rehabilitace, výchovy a vzdělávání co nejširší tým osob: lékaře, pedagogy, rodiče. Tato spolupráce, pokud není jen formální, může vést k co největšímu možnému začlenění dítěte do většinové společnosti. Přesto nejdůležitějším článkem komplexní péče je rodina. Rodina je nejvýznamnější sociální skupinou pro vývoj dětské osobnosti. Poskytuje zázemí, uspokojuje jeho potřeby. V příspěvku se zamýšlím nad důležitostí správné volby komunikačního prostředku, mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho rodiči, přičemž čerpám z výsledků výzkumu o výběru komunikačních prostředků v rodině s dítětem se sluchovou vadou.
Anotace anglicky
For the appropriate personality development of a child with hearing impairment, it is necessary to involve a broad team of people – physicians, teachers, and parents. This colaboration, unless it is just formal, can lead to the best incorporation to the majority society. However, family is the most important element of a complex care. Family is the most significant social group for personal development of a child, providing a background and satisfies its needs. The paper discusses the importance of the right choice of communication channel between a hearing-impaired child and its parents.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 01:26