OAKLANDOVÁ, Gabriela. Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů. In Oldřich Šimoník. Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. Brno: PdF MU, 2011, s. 135-142, 6 s. ISBN 978-80-210-5561-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů
Název česky Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů
Název anglicky The Principles of the Biofriendly Theory of Education
Autoři OAKLANDOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. od s. 135-142, 6 s. 2011.
Nakladatel PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052914
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5561-2
Klíčová slova česky principy paradigma odcizení angažovanost
Klíčová slova anglicky principles paradigm estrangement participation
Změnil Změnila: Mgr. Gabriela Oaklandová, učo 11764. Změněno: 8. 9. 2014 15:22.
Anotace
Článek je součástí výzkumu katedry pedagogiky vztahujícího se k problematice kompetencí budoucích učitelů.Článek se zabývá problematikou čtyř základních principů biofilní teorie vzdělávání a tím, jakou pozici by tyto principy mohly zaujímají při vzdělávání budoucích učitelů. Zmiňovanými principy jsou změna paradigmatu, informace, odcizení a angažovanost. Je zdůrazněna kompetence kooperace a participace. Text je třetím článkem v rámci jednoho projektu a navazuje tak na texty, které se zabývaly problematikou odcizení a problematikou antropocentrických a ekocentrických hodnot při vzdělávání budoucích učitelů.
Anotace anglicky
The article is a part of a broader reasearch that deals with competence of future teachers. The article deals with four basic principles of the biofriendly theory of education and with the part these four principles play in the education of future teachers. These four principles are the change of paradigm, information, estrangement and community involvement. The importance of competence of cooperation and participation is emphasized. The article is the third in a series and thus a follow-up to articles that deal with ideas of estrangement and anthropocentric and ecocentric values in connection with the education of future teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1024/2010, interní kód MUNázev: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:13