2011
Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)
Název anglicky
The Development of Eco-pedagogical Competency of Teachers Primary School
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence. od s. 56- 64, 9 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00052939
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5561-2
Klíčová slova česky
Biofilní orientace vzdělávání; ekopedagogická kompetence; environmentální kompetence; environmentální výchova; ekosociální kompetence; kompetence hodnotová – životně-orientační
Klíčová slova anglicky
Biophiled orientation of education; eco-pedagogical competency; environmental competency; environmental education; eco-social competence; value competence– life priorities
Změněno: 25. 8. 2013 09:18, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Proces utváření vztahu žáků k životnímu prostředí závisí na kvalitě učitelovy způsobilosti realizovat environmentální výchovu. Autorka popisuje strukturu ekopedagogické kompetence a zvláštní pozornost věnuje její hodnotové dimenzi v souladu v současnosti s existujícím trendem tzv. biofilní orientace vzdělávání. Jeho význam spočívá v překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Identifikace typických zkušenostních schémat studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a žáků 1. stupně ZŠ, získaná výzkumným šetřením, doplňuje teoretickou reflexi problematiky.
Anglicky
The process of formation the relationship of students to environment depends on the quality of teachers qualification to the implementation of the environment. The author describes the structure of eco-educational competence and special attention focuses on the development of value dimension in accordance with the present of the existing trend, the biophiled orientation of education. Its meaning is in the overcoming manipulative viewing of nature and primitive egocentric views and values. Identification of the typical experiential patterns of students of Primary Education and students at primary school follows the theoretical reflection of this issue.
Návaznosti
MUNI/A/1024/2010, interní kód MU |
|