D 2011

Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)

Název anglicky

The Development of Eco-pedagogical Competency of Teachers Primary School

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence. od s. 56- 64, 9 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00052939

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5561-2

Klíčová slova česky

Biofilní orientace vzdělávání; ekopedagogická kompetence; environmentální kompetence; environmentální výchova; ekosociální kompetence; kompetence hodnotová – životně-orientační

Klíčová slova anglicky

Biophiled orientation of education; eco-pedagogical competency; environmental competency; environmental education; eco-social competence; value competence– life priorities
Změněno: 25. 8. 2013 09:18, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Proces utváření vztahu žáků k životnímu prostředí závisí na kvalitě učitelovy způsobilosti realizovat environmentální výchovu. Autorka popisuje strukturu ekopedagogické kompetence a zvláštní pozornost věnuje její hodnotové dimenzi v souladu v současnosti s existujícím trendem tzv. biofilní orientace vzdělávání. Jeho význam spočívá v překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Identifikace typických zkušenostních schémat studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a žáků 1. stupně ZŠ, získaná výzkumným šetřením, doplňuje teoretickou reflexi problematiky.

Anglicky

The process of formation the relationship of students to environment depends on the quality of teachers qualification to the implementation of the environment. The author describes the structure of eco-educational competence and special attention focuses on the development of value dimension in accordance with the present of the existing trend, the biophiled orientation of education. Its meaning is in the overcoming manipulative viewing of nature and primitive egocentric views and values. Identification of the typical experiential patterns of students of Primary Education and students at primary school follows the theoretical reflection of this issue.

Návaznosti

MUNI/A/1024/2010, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty