B 2011

Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce

ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER

Základní údaje

Originální název

Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí), Janice DE HAAFF (826 Velká Británie a Severní Irsko), Alena HRADILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a David SCHÜLLER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, 224 s. 2011

Nakladatel

Grada

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14640/11:00052974

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-247-3577-1

Klíčová slova česky

akademická angličtina; ERR; čtení; poslech; ústní projev; písemný projev

Klíčová slova anglicky

Academic English; CEFR; reading; listening; speaking; writing
Změněno: 12. 4. 2019 10:08, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

This book is designed to help any student or researcher who needs to improve or refine their academic language skills in English on the CEFR B2 level. This guide presents basic skills required for successful studies, work and communication in the international world of science and research. Adopting a bilingual approach, the book covers a range of fundamental aspects in six areas, namely vocabulary, grammar, reading, listening, speaking, and writing. Each section combines summarized information on theoretical background of each area in Czech with a series of practical activities in English. It also includes a short list of online links that may help to individualise language studies. The key at the end of the book gives possible answers to the tasks and provides additional comments on some of them. Written by an international team of authors with a long experience of teaching academic English in a university environment, this volume provides an ideal text for university English language course use.