JŮVA, Vladimír. Muzejní pedagogika. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 69-140, 71 s. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzejní pedagogika
Název česky Muzejní pedagogika
Název anglicky Museum pedagogy
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, od s. 69-140, 71 s. Kultura a edukace 1, 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00052988
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7315-207-9
Klíčová slova česky muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky
Klíčová slova anglicky museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 13. 4. 2012 14:09.
Anotace
Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.
Anotace anglicky
The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 13:22