D 2011

Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním

HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním

Název anglicky

Experience and Knowledge of Primary School Teachers of Teaching Children with Health Disabilities

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 83-94, 12 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053012

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; Učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění.

Klíčová slova anglicky

Primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2012 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší informace z výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Zabývá se přístupy učitelů primární školy k zdravotně handicapovaným žákům v kontextu inkluzivní školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením/znevýhodněním z pohledu učitelů, kteří s těmito žáky pracují v běžných třídách primární školy hlavního vzdělávacího proudu.

Anglicky

This article deals the information from research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe the conditions of inclusion from look of teachers, who with those pupils work in common classes of schools of main educational flow.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání