B 2011

Strategie učení se cizímu jazyku. Dotazník pro žáky (manuál k nástroji)

VLČKOVÁ, Kateřina a Jana PŘIKRYLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Strategie učení se cizímu jazyku. Dotazník pro žáky (manuál k nástroji)

Název anglicky

Foreign Language Learning Strategies. Questionnaire for pupils and teachers (manual)

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana PŘIKRYLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 80 s. Evaluační nástroje 23, 2011

Nakladatel

Národní ústav vzdělávání

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00067308

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87063-44-6

Klíčová slova česky

strategie učení cizímu jazyku; manuál k nástroji; dotazník pro učitele; dotazník pro žáky; základní škola; střední škola; jazyková škola; autoevaluace školy

Klíčová slova anglicky

foreign language learning strategies; manual; pupil s questionnaire; teacher s questionnaire; on-line data collection; evaluation of school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 4. 2014 12:44, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Manuál představuje teoretická východiska vybraného autoevaluačního nástroje zjišťujícího strategie učení se cizím jazykům u žáků základních, středních a jazykových škol. V manuálu je nástroj podrobněji představen, včetně jeho výzkumného vývoje v ČR, který zahrnuje několik pilotáží. Popsány jsou základní psychometrické vlastnosti nástroje. Je také uvedeno, jak výsledky získané z nástroje vyhodnocovat a jak s nástrojem na školách nebo ve výzkumu pracovat. Manuál je v on-line verzi dostupný na stránkách NÚV (dříve NÚOV).
Manuál vznikl v rámci projektu Cesta ke kvalitě - národní projekt MŠMT „AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení“ (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Projekt partnersky realizovali Národní ústav odborného vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Projekt byl financován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu České republiky.

Anglicky

The manual describes the a self-evaluative instrument and its psychometric features based on research on learning strategies. Four foreign language learning strategies questionnaires are included.