VLČKOVÁ, Kateřina and Jiří NĚMEC. Vnímání prostředí a klimatu školy žáky na prvním a druhém stupni základní školy (Percieved quality of school life and climate at primary and lower secondary educational levels). 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vnímání prostředí a klimatu školy žáky na prvním a druhém stupni základní školy
Name (in English) Percieved quality of school life and climate at primary and lower secondary educational levels
Authors VLČKOVÁ, Kateřina and Jiří NĚMEC.
Edition 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Konference ČAPV 2011 Brno
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) školní život; kvalita školního života; klima školy; prostředí školy; dotazník; vizuální metodologie; interview; participační fotografování; první stupeň; druhý stupeň základní školy
Keywords in English School climate; school environment; learning environment; school life; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); participatory photography; reflexive interviews; questionnaire;South Moravia region
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 12/4/2012 18:31.
Abstract
Výstup na konferenci prezentoval první výsledky výzkumu srovnávajícího klima školy a vnímání školního prostředí žáky na 1. a 2. stupni pěti náhodně vybraných základních škol v Jihomoravském kraji. Prostředí, kultura a klima školy jsou chápány jako jedny z determinant kvality (nejen školního) života žáků a dosahovaných vzdělávacích výsledků, především v oblasti sociálních a afektivních cílů. Aspekty klimatu školy byly zjišťovány pomocí standardizovaného dotazníku školního života. Prostředí školy je dokumentováno žákovskými fotografiemi s navazujícími rozhovory. Klima a prostředí školy je sledováno ze zorného úhlu procesů učení ve škole.
Abstract (in English)
Comparison of percieved school climate and school life at primary and lower secondary education level based on questionnaire and interview data with participatory photography. Younger pupils percieve school climate better, as well as girls. Nevertheless the precieved quality of school life in different dimensions is the same at primary as well as lower secondary educational level, the best percieved is social integration into peers groups.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 18/5/2024 04:39