B 2011

Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol

Název anglicky

System of the pupils evaluation and self-evaluation, Experiences from the Czech Republic and the European Schools

Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 153 s. 2011

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053121

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-169-9

Klíčová slova česky

Hodnocení a sebehodnocení žáků; kritéria hodnocení; funkce hodnocení; popisný jazyk; systém hodnocení a sebehodnocení žáků

Klíčová slova anglicky

Pupils evaluatuion and self evaluation; the criteria of the assessment; description language; the system of the evaluation and self evaluation of the pupils

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 8. 2013 23:21, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace popisuje teoretická východiska pro hodnocení a sebehodnocení žáků a systém komplexního pojetí rozvíjejícího hodnocení, který je výsledkem dlouhodobé výzkumné reflexe. Publikace poskytuje rovněž úvodní informace o Evropských školách a jejich systému hodnocení. V příloze č. 32 je jeden z výsledků dvouletého výzkumu, zaměřeného na analýzu učitelova pojetí hodnotící škály v Evropských školách.Velký důraz je kladen na sebehodnocení žáků a jejich osobnostní rozvoj, na vedení žáků k odpovědnosti za své učení. Hodnocení je popsáno v celé své komplexnosti: funkce, formy, jazyk hodnocení; hodnocení kompetencí, kritéria hodnocení.

Anglicky

The publication describes the theoretical background of pupils evaluation and self-evaluation and the system of the developing a comprehensive approach to the evaluation, which is the result of long-term research reflection.The publication also provides introductory information about European schools and their evaluation system. In Annex 32 is a two-year results of research aimed at analyzing the concept of teacher rating scales in European schools. Great emphasis is placed on self-esteem of pupils and their personal development, leadership students accountable for their learning. Evaluation is described in all its complexity: functions, forms, language assessment, competence assessment, evaluation criteria .