2010
Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations
BARTÁK, MilošZákladní údaje
Originální název
Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations
Název česky
Interaktivní výuka odborné angličtiny s využitím multifukčních prezentací
Autoři
BARTÁK, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, MEFANET 2010, 4. konference lékařských fakult ČR a SR s mezinárodní účastí na téma e-learning a zdravotnická informatika ve výuce lékařských obor, od s. 1-6, 6 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/10:00053128
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-7392-141-5
Klíčová slova česky
elektronická výuka; angličtina; biologie
Klíčová slova anglicky
e-learning; English; biology
Změněno: 6. 4. 2012 10:08, Mgr. Anísa Kabarová
V originále
The contribution brings an overview of teaching methods applied in the courses of advanced English for the Masaryk University students. Special emphasis is given to interactively taught Powerpoint presentations during courses headed by a teacher combined with individual web based homeworks availabe at the Information System of the Masaryk University. Interactive teaching comprises a lot of students responses and comments to presented images, schemes, audio and video files. Each student is asked to answer at least 30 times per a lesson. The questions relate to typical professional topics ranging from cell stucture to anatomy, physiological processes, professional tools and instruments, practice in a laboratory etc. Fill in exercises covering numerous aspects of grammar (tenses, adjectives and prepositions), simple and multiple choice tests, blind schemes descriptions are taught interactively. The materials used in such multifunctional presentations are compiled from different web avilable sources, e.g. interactive whiteboards (IWB), online test(Learning English Online), digital resources (Oxford iTools). Conversation covers some 15 min during each lesson. It is held either in couples or a large group moderated by a teacher. Conversation topics are unknown at the begining of the lesson. Students make their choice from three alternatives of different complexity level and demandingness. The conversation starts immediately after the choice to prove actual knowledge and ability to respond. In this way, vocabulary, frequent idioms and dialog phrases are practised. Contrastingly to traditionally taught English, the interactive teaching brings more self evaluation for students and feedback for teachers. It also promotes students ability to respond to unknown or unexpected professional topics. The contribution brings an overview of elearning of professional English in the field of Biology.
Česky
Příspěvek přináší přehled vyučovacích metod používaných v kurzech Angličtina pro pokročilé studenty Masarykovy univerzity. Zvláštní důraz je kladen na interaktivní výuku pomocí prezentací v Powerpoint. Interaktivní výuka se skládá z mnoha reakcí a komentářů studentů na předložené obrázky, schémata, audio a video soubory. Každý student je požádán, aby odpověděl nejméně 30 krát za hodinu. Otázky jsou voleny z oblasí typických profesionálních témat od buněčné struktury na anatomii, fyziologické procesy, přístroje a nástroje, praxe v laboratoři, atd. Doplňovací testy vztahující se ke gramatice (časy, přídavná jména a předložky), jsou s jednou či více možnostmi výběru správných odpovědí, dále se používají popisy slepých schémat, to vše interaktivní formou Materiály použité v těchto multifunkčních prezentace jsou sestaveny z různých webových zdrojů, např. interaktivní tabule, on-line testy (Výuka angličtiny, digitální zdroje (Oxford iTools). Procvičování konverzace zabírá asi 15 minut v každé lekci. Konverzace se uskutečňuje buď ve dvojicích, nebo diskutuje celá skupina studentů moderovaná učitelem. Konverzační témata jsou neznámé až do začátku hodiny. Studenti si mohou vybrat ze tří variant různé složitosti a náročnosti. Konverzace začíná bezprostředně po výběru tématu a umožňuje prokázat znalosti a schopnosti reagovat na dopředu neznámé téma. Tímto způsobem si studenti zlepšují a procvičují slovní zásobu, idiomy a fráze.
Návaznosti
MUNI/A/0967/2009, interní kód MU |
|