D 2010

Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations

BARTÁK, Miloš

Základní údaje

Originální název

Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations

Název česky

Interaktivní výuka odborné angličtiny s využitím multifukčních prezentací

Autoři

BARTÁK, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, MEFANET 2010, 4. konference lékařských fakult ČR a SR s mezinárodní účastí na téma e-learning a zdravotnická informatika ve výuce lékařských obor, od s. 1-6, 6 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/10:00053128

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-7392-141-5

Klíčová slova česky

elektronická výuka; angličtina; biologie

Klíčová slova anglicky

e-learning; English; biology

Štítky

Změněno: 6. 4. 2012 10:08, Mgr. Anísa Kabarová

Anotace

V originále

The contribution brings an overview of teaching methods applied in the courses of advanced English  for the Masaryk University students. Special emphasis is given to interactively taught Powerpoint  presentations during courses headed by a teacher combined with individual web based homeworks  availabe at the Information System of the Masaryk University. Interactive teaching comprises a lot of  students responses and comments to presented images, schemes, audio and video files. Each  student is asked to answer at least 30 times per a lesson. The questions relate to typical professional  topics ranging from cell stucture to anatomy, physiological processes, professional tools and  instruments, practice in a laboratory etc. Fill in exercises covering numerous aspects of grammar  (tenses, adjectives and prepositions), simple and multiple choice tests, blind schemes descriptions  are taught interactively. The materials used in such multifunctional presentations are compiled from  different web avilable sources, e.g. interactive whiteboards (IWB), online test(Learning English  Online), digital resources (Oxford iTools). Conversation covers some 15 min during each lesson. It is  held either in couples or a large group moderated by a teacher. Conversation topics are unknown at  the begining of the lesson. Students make their choice from three alternatives of different complexity  level and demandingness. The conversation starts immediately after the choice to prove actual  knowledge and ability to respond. In this way, vocabulary, frequent idioms and dialog phrases are  practised. Contrastingly to traditionally taught English, the interactive teaching brings more self evaluation for students and feedback for teachers. It also promotes students ability to respond to  unknown or unexpected professional topics.  The contribution brings an overview of elearning of professional English in the field of Biology.

Česky

Příspěvek přináší přehled vyučovacích metod používaných v kurzech Angličtina pro pokročilé studenty Masarykovy univerzity. Zvláštní důraz je kladen na interaktivní výuku pomocí prezentací v Powerpoint. Interaktivní výuka se skládá z mnoha reakcí a komentářů studentů na předložené obrázky, schémata, audio a video soubory. Každý student je požádán, aby odpověděl nejméně 30 krát za hodinu. Otázky jsou voleny z oblasí typických profesionálních témat od buněčné struktury na anatomii, fyziologické procesy, přístroje a nástroje, praxe v laboratoři, atd. Doplňovací testy vztahující se ke gramatice (časy, přídavná jména a předložky), jsou s jednou či více možnostmi výběru správných odpovědí, dále se používají popisy slepých schémat, to vše interaktivní formou Materiály použité v těchto multifunkčních prezentace jsou sestaveny z různých webových zdrojů, např. interaktivní tabule, on-line testy (Výuka angličtiny, digitální zdroje (Oxford iTools). Procvičování konverzace zabírá asi 15 minut v každé lekci. Konverzace se uskutečňuje buď ve dvojicích, nebo diskutuje celá skupina studentů moderovaná učitelem. Konverzační témata jsou neznámé až do začátku hodiny. Studenti si mohou vybrat ze tří variant různé složitosti a náročnosti. Konverzace začíná bezprostředně po výběru tématu a umožňuje prokázat znalosti a schopnosti reagovat na dopředu neznámé téma. Tímto způsobem si studenti zlepšují a procvičují slovní zásobu, idiomy a fráze.

Návaznosti

MUNI/A/0967/2009, interní kód MU
Název: Fyziologie rostlin (Akronym: FYZIOR)
Investor: Masarykova univerzita, Fyziologie rostlin, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty