Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{950815, author = {Přikrylová, Jana and Vlčková, Kateřina}, booktitle = {Konference ČAPV}, keywords = {learning strategies, foreign language, questionnaire, language skills}, language = {cze}, isbn = {978-80-210-5553-7}, title = {Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření}, url = {http://www.ped.muni.cz/capv2011}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 950815 AU - Přikrylová, Jana - Vlčková, Kateřina PY - 2011 TI - Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření SN - 9788021055537 KW - learning strategies, foreign language, questionnaire, language skills UR - http://www.ped.muni.cz/capv2011 N2 - Příspěvek představuje první výsledky výzkumu disertační práce v oblasti diagnostiky strategií učení cizímu jazyku (CJ) na střední škole. Použit byl Dotazník strategií učení se cizímu jazyku pro studenty středních a jazykových škol (1. verze, Přikrylová, Vlčková 2010), který je volnou adaptací Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) vycházející z přístupu výuky založené na stylech a strategiích učení A. Cohena a S. Weaverové. Dotazník je dostupný na Portále evaluačních nástrojů projektu Cesta ke kvalitě Národního ústavu odborného vzdělávání. Strategie byly zjišťovány u receptivních (poslech, čtení) a produktivních řečových dovedností (psaní, mluvení) a slovní zásoby a překladu. Výzkumný vzorek tvořilo 940 respondentů ze středních odborných škol, odborných učilišť, gymnázií a jazykových škol. Výsledky zahrnují především srovnání míry používání jednotlivých skupin strategií. Žáci strategie učení CJ používají relativně málo (průměr 2,56 na frekvenční škále od 1 do 4, SD 0,44). Nejméně byly používány strategie slovní zásoby a nejvíce strategie překladu. ER -
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Kateřina VLČKOVÁ. Používání strategií učení cizímu jazyku žáky středních škol: výsledky dotazníkového šetření. In \textit{Konference ČAPV}. 2011. ISBN~978-80-210-5553-7.
|