KRÁTKÁ, Jana. Fikční postavy a jejich místo v celoživotním informálním učení (Fictional characters and their place in the informal lifelong learning). Lifelong learning. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011, vol. 1, No 1, p. 44-63. ISSN 1804-526X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fikční postavy a jejich místo v celoživotním informálním učení
Name in Czech Fikční postavy a jejich místo v celoživotním informálním učení
Name (in English) Fictional characters and their place in the informal lifelong learning
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Lifelong learning, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2011, 1804-526X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053193
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) zkušenostní učení; informální učení; celoživotní učení; fikční postava; film; seriál; identifikace
Keywords in English experiential learning; informal learning; lifelong learning; fictional character; film; TV series; identification
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 17/1/2012 14:33.
Abstract
Audiovizuální fikční příběhy sledujeme obvykle za účelem relaxace, zábavy nebo sdílení zkušeností s postavami a učení se ze sociálních situací. Naše výzkumné cíle vycházejí z potřeby vědět, s jakými audiovizuálními fikčními postavami se divák obvykle ztotožňuje. Tato studie prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného na více než 2 tis. uživatelích Česko-Slovenské filmové databáze. Z výzkumných výsledků byla vytvořena typologie fikčních postav podle vlastností, s nimiž se divák ztotožňuje.
Abstract (in English)
Audiovisual fictional stories are usually watched for the purpose of relaxation, fun or sharing experiences with characters and learning from the social situations. Our research intentions result from the need to know the fictional characters, the viewers usually identify with. This study presents the results of research realized on more than 2 thousands Czech-Slovak Film Database users. From the research results we created a typology of fictional characters in accordance with qualities, the viewer identify with.
PrintDisplayed: 28/5/2024 10:04