2011
Crucial Determinants Affecting the Attitude of Czech Educators toward the Education of Extraordinarily Gifted Learners
PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Crucial Determinants Affecting the Attitude of Czech Educators toward the Education of Extraordinarily Gifted Learners
Název česky
Klíčové determinanty ovlivňující postoj českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných studentů
Autoři
PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí), Marie BUDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Helena KOUTKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
The New Educational Review, Polsko, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2011, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.075
Kód RIV
RIV/00216224:14230/11:00050016
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000294280900025
Klíčová slova česky
talent; nadání; postoje učitelů
Klíčová slova anglicky
giftedness; teachers’ attitudes; teachers’ attitudes toward education of extraordinarily gifted learners
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2011 14:28, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Anotace
V originále
This is a empirical study. Our aim was to examine: 1. What the prevailing attitudes of Czech teachers to the gifted and their education are. 2. What influence on forming such an attitude is adopted in our environment by potential, in foreign research studies empirically described variables (Bégin, Gagné 1994a). Especially the level of education, sex, teaching qualification, a gifted family member, gifted child in teacher’s class and perceiving oneself as gifted.
Návaznosti
GAP407/11/1272, projekt VaV |
|