J 2011

Crucial Determinants Affecting the Attitude of Czech Educators toward the Education of Extraordinarily Gifted Learners

PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Crucial Determinants Affecting the Attitude of Czech Educators toward the Education of Extraordinarily Gifted Learners

Název česky

Klíčové determinanty ovlivňující postoj českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných studentů

Autoři

PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí), Marie BUDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Helena KOUTKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

The New Educational Review, Polsko, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2011, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.075

Kód RIV

RIV/00216224:14230/11:00050016

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000294280900025

Klíčová slova česky

talent; nadání; postoje učitelů

Klíčová slova anglicky

giftedness; teachers’ attitudes; teachers’ attitudes toward education of extraordinarily gifted learners

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2011 14:28, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.

Anotace

V originále

This is a empirical study. Our aim was to examine: 1. What the prevailing attitudes of Czech teachers to the gifted and their education are. 2. What influence on forming such an attitude is adopted in our environment by potential, in foreign research studies empirically described variables (Bégin, Gagné 1994a). Especially the level of education, sex, teaching qualification, a gifted family member, gifted child in teacher’s class and perceiving oneself as gifted.

Návaznosti

GAP407/11/1272, projekt VaV
Název: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti
Investor: Grantová agentura ČR, Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií – základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti