2011
Primární edukace v environmentálních souvislostech
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Primární edukace v environmentálních souvislostech
Název anglicky
Primary Education with regard to Environmental Issues
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra, od s. 300-305, 6 s. 2011
Nakladatel
Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053302
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-557-0116-5
Klíčová slova česky
příroda; kultura; primární edukace; environmentální výchova; ekologická etika; ekologická gramotnost; hodnoty; biofilní orientace vzdělávání
Klíčová slova anglicky
nature; culture; primary education; environmental education; ecological ethics; ecological literacy; values; biophiled orientation of education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:16, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Nová interpretace pojetí primární edukace zvýrazňuje environmentální dimenzi. S ní souvisí požadovaná biofilní orientace vzdělávání, která umožní nejen hodnotové cítění, překonání primitivně egocentrických názorů a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i poznávání kultury člověkem vytvářené. V centru pozornosti jsou otázky vzdělávacího obsahu, spjaté s odhalováním příčin selhávání vztahu člověk - životní prostředí a cestami jeho proměny. Autorka analyzuje problémové okruhy vzdělávání, které korespondují s principy environmentální etiky. Uvádí výsledky výzkumného šetření provedeného se studenty.
Anglicky
The new interpretation of the understanding of primary education stresses the environmental dimension. This is related to the required biophiled orientation of education which facilitates not only differentiated values, overcoming primitive egocentric opinions and complex thinking which respects nature but also the exploration of the culture created by humans. At the centre of attention are questions related to educational content connected with the revelation of the cause of the failure of the relationship between humans and the environment and the possibilities for its change. The author analyzes the key topics of primary education which correspond to the principles of environmental ethics. She presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|