C 2011

Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU

HAVEL, Jiří a Hana HORKÁ

Základní údaje

Originální název

Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU

Název anglicky

Deepening Integration of Pedagogical and Psychological Disciplines and Professional Didactics of Pre-service Primary School Teacher Education at the Faculty of Education, Masaryk University

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Olomouc, Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy, od s. 155-159, 5 s. Odborná publikace; čz 2011/229, 2011

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053306

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-2775-1

Klíčová slova česky

Profesní příprava učitelů prvního stupně základní školy; didaktická příprava; pedagogicko-psychologická příprava; integrace; integrovaný vědní základ

Klíčová slova anglicky

Studies of primary school teaching; syllabus; didactics preparation; pedagogic-psychological preparation; integration; integrated of science base

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 11:02, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek volně navazuje na vystoupení autorů na konferenci Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky (PdF UK Olomouc, duben 2009). Přináší další výsledky reflexe aktuálního stavu studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU se zvláštním zřetelem na prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami. Změny v pojetí předmětů jsou konkretizovány na příkladu tzv. integrovaného vědního základu pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět.

Anglicky

Building on the authors’ presentation at the April 2009 conference, the article includes some new reflections about the primary school teacher education curriculum at the Faculty of Education, Masaryk University. The authors focus on deepening integration of pedagogic and psychological disciplines and professional didactics. Changes in conception are concrete for instance so - called integrated of science background for educational region Man and His World.