k 2011

Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools

Název česky

Organizační učení ve škole: případové studie českých základních škol

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

European Conference on Educational Research, 2011

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050023

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

organizační učení; případová studie; school

Klíčová slova anglicky

organizational learning; case study; school

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 3. 7. 2017 09:37, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Anotace

V originále

Tato práce přináší konkrétní výsledky empirického výzkumu organizačního učení ve školách. V empirické úrovni je cílem pochopit současnou realitu organizačního učení v českých základních školách, včetně jeho vedení a řízení v rámci školní kultury, pokud jde o hlavní proces chodu školy: učení a vyučování. Metodologicky jde o tři rozsáhlé případové studie, zaměřené na kompletní popis a vysvětlení procesů organizačního, skupinového a individuálního učení. Text dále hledá možnosti podněcování procesů organizačního učení uvnitř i vně školy a posilování stávajících procesů v dané škole.

Česky

Příspěvek přináší dílčí závěry empirického výzkumu o organizačním učení ve školách. Cílem výzkumu je porozumět současné realitě organizačního učení na českých základních školách včetně vedení a řízení organizačního učení v kontextu kultury školy a to s ohledem na hlavní proces školního fungování - učení a vyučování. Na základě třech případových studií základních škol popíšeme a vysvětlíme proces organizačního učení, které zahrnuje rovinu organizačního, skupinového a individuálního učení, a to jak podobě řízeného i informálního učení. Současně hledáme, co ve škole i mimo školu proces organizačního učení stimuluje, a jak je možné tento proces rozvíjet.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole