Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
POL, Milan, Martin SEDLÁČEK a Lenka HLOUŠKOVÁ. Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011. ISBN 978-80-210-5553-7. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie |
Název česky | Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie |
Název anglicky | Leading processes of organizational learning in the school - the case study |
Autoři | POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/11:00050030 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-210-5553-7 |
Klíčová slova česky | organizační učení; případová studie; základní škola |
Klíčová slova anglicky | organizational learning; case study; basic school |
Štítky | rivok |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 19. 3. 2012 09:31. |
Anotace |
---|
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat procesy organizační učení ve škole a jejich vedení a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V příspěvku budou detailněji pojednány výsledky první případové studie. Pozornost bude věnována hlavním výzkumným otázkám: Jak a co se dospělí (učitelé nebo užší vedení školy) učí přímo v prostředí školy? Jak blízko mají procesy organizačního učení ke klíčovému procesu chodu školy, tzn. učení a vyučování? Jaké jsou faktory podporující organizační učení ve škole? Jaké jsou faktory bránící organizačnímu učení ve škole? |
Anotace anglicky |
---|
This paper brings particular results of empirical research on organizational learning in schools (it is the second stage of project "Processes of organizational learning and their leadership and management in schools"). Methodologically, extensive case study is carried out, focusing on a complete description and explanation of the processes of organizational learning, including organizational, group, and individual learning (in their interconnection), organized and informal learning and their leadership and management.The main research questions of this stage are the following: How, and what, do adults (teachers or the managing staff) learn in the environment of their schools? How close are the processes of organizational learning to the key process of school operation, i.e. learning and teaching? Which are the supportive factors to organizational learning in schools? What burdens make it difficult to learn from and with others? |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/10/1197, projekt VaV | Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole |
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole |
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 00:29