2011
Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
POL, Milan, Martin SEDLÁČEK a Lenka HLOUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
Název česky
Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
Název anglicky
Leading processes of organizational learning in the school - the case study
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050030
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5553-7
Klíčová slova česky
organizační učení; případová studie; základní škola
Klíčová slova anglicky
organizational learning; case study; basic school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2012 09:31, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat procesy organizační učení ve škole a jejich vedení a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V příspěvku budou detailněji pojednány výsledky první případové studie. Pozornost bude věnována hlavním výzkumným otázkám: Jak a co se dospělí (učitelé nebo užší vedení školy) učí přímo v prostředí školy? Jak blízko mají procesy organizačního učení ke klíčovému procesu chodu školy, tzn. učení a vyučování? Jaké jsou faktory podporující organizační učení ve škole? Jaké jsou faktory bránící organizačnímu učení ve škole?
Anglicky
This paper brings particular results of empirical research on organizational learning in schools (it is the second stage of project "Processes of organizational learning and their leadership and management in schools"). Methodologically, extensive case study is carried out, focusing on a complete description and explanation of the processes of organizational learning, including organizational, group, and individual learning (in their interconnection), organized and informal learning and their leadership and management.The main research questions of this stage are the following: How, and what, do adults (teachers or the managing staff) learn in the environment of their schools? How close are the processes of organizational learning to the key process of school operation, i.e. learning and teaching? Which are the supportive factors to organizational learning in schools? What burdens make it difficult to learn from and with others?
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|