a 2011

Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie

POL, Milan, Martin SEDLÁČEK a Lenka HLOUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie

Název česky

Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie

Název anglicky

Leading processes of organizational learning in the school - the case study

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050030

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5553-7

Klíčová slova česky

organizační učení; případová studie; základní škola

Klíčová slova anglicky

organizational learning; case study; basic school

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2012 09:31, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat procesy organizační učení ve škole a jejich vedení a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V příspěvku budou detailněji pojednány výsledky první případové studie. Pozornost bude věnována hlavním výzkumným otázkám: Jak a co se dospělí (učitelé nebo užší vedení školy) učí přímo v prostředí školy? Jak blízko mají procesy organizačního učení ke klíčovému procesu chodu školy, tzn. učení a vyučování? Jaké jsou faktory podporující organizační učení ve škole? Jaké jsou faktory bránící organizačnímu učení ve škole?

Anglicky

This paper brings particular results of empirical research on organizational learning in schools (it is the second stage of project "Processes of organizational learning and their leadership and management in schools"). Methodologically, extensive case study is carried out, focusing on a complete description and explanation of the processes of organizational learning, including organizational, group, and individual learning (in their interconnection), organized and informal learning and their leadership and management.The main research questions of this stage are the following: How, and what, do adults (teachers or the managing staff) learn in the environment of their schools? How close are the processes of organizational learning to the key process of school operation, i.e. learning and teaching? Which are the supportive factors to organizational learning in schools? What burdens make it difficult to learn from and with others?

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole