C 2011

Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti

Name in Czech

Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti

Name (in English)

Video in Teacher Education: Experience from abrouad

Authors

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum, p. 47-74, 27 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053391

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-213-0

Keywords (in Czech)

Učitelské vzdělávání; video

Keywords in English

Teacher education; video

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2012 15:13, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

V této analytické kapitole jsou stručně představeny čtyři příklady zahraničních zkušeností s využitím videa v učitelském vzdělávání. Jedná se o programy SteLLA (Science Teachers Learning from Lesson Analysis - učitelé přírodovědných předmětů se učí z analýzy hodin), Cyklus řešení problémů (Problem Solving Cycle), Videokluby a LUV (Lernen aus Unterrichtsvideos (Učení se z videozáznamů výuky fyziky).

In English

In this analytical chapter we briefly introduced for examples of experience with using videos in teacher education from abroad. We introduce the following programmes: SteLLA (Science Teachers Learning From Lesson Analysis), Problem Solving Cycle, Videoblubs and LUV (Lernen aus Unterrichtsvideos - Learning from Lesson Videos).

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling