Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁ. Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí. In XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011. 2011. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí |
Název česky | Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí |
Název anglicky | Implementation of firs aid into school enviroment |
Autoři | REISSMANNOVÁ, Jitka a Alice PROKOPOVÁ. |
Vydání | XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace |
Klíčová slova anglicky | health education; first aid; school; teacher preparation; implementation |
Změnil | Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 25. 10. 2011 07:41. |
Anotace |
---|
Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol. |
Anotace anglicky |
---|
Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools.. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622421, záměr | Název: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století |
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 02:43