2011
Organizační formy vyučování pohledem učitelů
MAKOVSKÁ, Zuzana a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Organizační formy vyučování pohledem učitelů
Název anglicky
An organizational forms of the teaching as Perceived by Teachers
Autoři
MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050037
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učitel; škola; výkum; didaktika; vyučovací formy
Klíčová slova anglicky
teacher; school; research; didactics; organizational forms
Štítky
Změněno: 28. 3. 2012 11:40, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu Komunikace ve školní třídě (projekt je podporován Grantovou agenturou ČR, GA406/09/0752), v němž se snažíme popsat pedagogickou komunikaci na druhém stupni základních škol. V průběhu analýzy rozhovorů s učiteli, jejímž cílem bylo odhalení subjektivního vnímání komunikace ve školní třídě, se ovšem objevila témata, která vystihují učitelovo myšlení či pojetí výuky. V příspěvku se proto pokusíme odpovědět na otázku: Jak vnímají učitelé na druhém stupni českých základních škol svoji výuku? V příspěvku se přitom zaměříme zejména na formy výuky. V tomto příspěvku vycházíme primárně z rozhovorů s jednotlivými učiteli, ale i z videonahrávek hodin. S každým učitelem přitom byly realizovány dva rozhovory - jeden před pozorováním a druhý po pozorování, v němž bylo možné vracet se ke konkrétním komunikačním situacím. Rozhovory byly přepsány a následně analyzovány v programu Atlas.ti. Na základě získaných výsledků budeme prezentovat to, jak učitelé vnímají formy výuky.
Anglicky
The paper is an output of research project called Communication in the Classroom (Czech Science Foundation, GA406/09/0752). The goal of this presentation is to answer the following research question: how do teachers at secondary Czech schools perceive organizational forms of the teaching? In this paper, we rely mostly on data gathered from teacher interviews and participant observation in classrooms.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|