J 2011

Implementation of design-based research methodology into science teachers' training

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Implementation of design-based research methodology into science teachers' training

Název česky

Implementování design-based výzkumu do přípravy přírodovědných učitelů

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2011, 1309-6249

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053424

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

design-based výzkum; hands-on experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů

Klíčová slova anglicky

design-based research; hands-on experimentation; motivation; science teachers’ training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 08:57, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

The design-based research is a new trend in the educational research. This methodology was implemented into pre-service and in-service science teachers’ training. Used research method is design-based research. We present research outcomes of the implementation of the design-based research methodology into pre-service primary science teachers’ training in the form of training methods.

Česky

Design-based výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Tato metodologie je implementována do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání přírodovědných učitelů. Použitá výzkumná metoda je konstrukční výzkum. Jsou prezentovány výsledky výzkumu implementace design-based výzkumu do pregraduální přípravy přírodovědných učitelů předmětů v podobě výcvikových metod.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání