2011
Studie ze školní pedagogiky
HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Studie ze školní pedagogiky
Název česky
Studie ze školní pedagogiky
Název anglicky
Studies on school education
Autoři
Vydání
2. dotisk 1. vyd. Brno, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie, 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4859-1
Klíčová slova česky
škola; školní vzdělávání; školní pedagogika; vyučování; učení
Klíčová slova anglicky
school; schooling; school education; teaching; learning
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 10. 2011 10:15, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace je určena studentům učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU. Prezentuje souboru textů ze školní pedagogiky, které pokrývají následující témata: Škola a její funkce, Primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?, Škola jako místo osobnostního a sociálního rozvoje žáků, Výchova a vzdělávání pro 21. Století, Hodnoty ve výchově, Mravní výchova; výchova k prosociálnosti jako základ mravní výchovy, Estetický, pracovní a tělesný aspekt rozvoje osobnosti, Dítě ve škole 21. Století, Změny v pojetí role učitele 21. století (učitel jako spolutvůrce rozvoje celistvé osobnosti v humanisticky orientovaném edukačním procesu), Vyučování a výuka, Historický vývoj pojetí vyučování a vznik systému tradičních didaktických principů, Vedení výchovy ve třídě, práce třídního učitele, Kurikulární činnosti učitele; plánování výuky krok za krokem, Hodnocení a sebehodnocení.
Anglicky
The publication was written for prospective primary school teachers, students of the primary education study programme at the Faculty of Education, Masaryk University. It includes texts focusing on the following topics: School and its functions; the Primary School: what it is like and what we want it to be like; School as the place for pupils' personal and social development; education for the 21st century; values in education; moral education; aesthetic, work-related and physical aspects of personality development; the child in the school of the 21st century; changes in the role of the teacher in the 21st century; teaching and instruction; the historical development of approaches to teaching and the development of the system of traditional didactic principles; education within a classroom; the homeroom teacher; curricular acting of the teacher - step by step in planning the teaching; evaluation and self-evaluation.