2011
The concept of cooperative simulators
PŘENOSIL, Václav, Zdeněk MATĚJ, Šimon ŘEŘUCHA a Jaromír MALIŠZákladní údaje
Originální název
The concept of cooperative simulators
Název česky
Koncept kooperativních simulátorů
Autoři
PŘENOSIL, Václav (203 Česká republika, garant, domácí), Zdeněk MATĚJ (203 Česká republika, domácí), Šimon ŘEŘUCHA (203 Česká republika, domácí) a Jaromír MALIŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Distance Learning Simulation and Communication 2011, od s. 168-174, 7 s. 2011
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00053458
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-7231-695-3
Klíčová slova česky
simulátor; interaktivní kooperace; vozovka; silniční vozidlo
Klíčová slova anglicky
simulator; interactive cooperation; road; car
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2013 10:01, doc. RNDr. Zdeněk Matěj, Ph.D.
V originále
To explore the characteristics and capabilities of the motor vehicle drivers as the optimal solution is to use interactive (full mission) simulators, which allow induction of both normal and abnormal situations arising on public roads. Needs to increase the credibility of environment simulation is necessary in addition to the model and the image of real environment to simulate a conventional car drivers and road users behavior as well. Mathematical models of the road user behaviors are far from the actual behavior of the current driver in real road traffic.
Česky
Optimálním řešením pro studium schopností řidičů motorových vozidel je použít interaktivní (full mission) simulátory, které umožňují simulovat jak obvyklé tak i neobvyklé situace vyskytující se v provozu na veřejných, případně neveřejných komunikacích. Pro zvýšení důvěryhodnosti prostředí simulace je nutné kromě modelu a obrazu reálného prostředí simulovat chování dalších účastníků silničního provozu. Běžné matematické modely chování účastníků silničního provozu se liší od chování reálných účastníků provozu na reálných pozemních komunikacích.
Návaznosti
ME 949, projekt VaV |
|