D 2011

Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou

HRICOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou

Název anglicky

Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 172-185, 14 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053466

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova česky

Sociální integrace; školská integrace; inkluze; projekty; sluchové postižení; hluchoslepota

Klíčová slova anglicky

Social integration; school integration; inclusion; hearing impairment; deafblindness

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 10. 2013 15:15, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na podporu sociální inkluze osob se zdravotním postižením, konkrétně osob s postižením smyslovým. Jsou v něm ve vzájemné souvislosti prezentovány tři konkrétní projekty, které buď byly či právě jsou realizované s důrazem na podporu sociální inkluze, ale také s ohledem na význam a vliv těchto projektů na inkluzi školskou. Dvě výzkumná šetření byla realizována v rámci diplomových projektů studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, poslední projekt je podpořen programem EU Mládež v akci.

Anglicky

The article is focused on the support of social inclusion of persons with health impairments, especially of persons with sensual impairments. There are three projects presented in the article, which were or are realised with emphasis on the support of social inclusion, but also with aspect of the sense and influence of this projects on school inclusion. Two researches were realised as the diploma thesis from two students of the Faculty of Education at the Masaryk University, the last one is facilitated from the programme EU Youth in action.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání