K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
JŮVA, Vladimír. K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky. In Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania. 2011. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky |
Název česky | K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky |
Název anglicky | The Theoretical Background Museum Pedagogy |
Autoři | JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14510/11:00067319 |
Organizační jednotka | Fakulta sportovních studií |
Klíčová slova česky | muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum |
Klíčová slova anglicky | museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 13:56. |
Anotace |
---|
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. |
Anotace anglicky |
---|
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education. |
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 04:18