p 2011

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Název česky

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Název anglicky

The Theoretical Background Museum Pedagogy

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/11:00067319

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum

Klíčová slova anglicky

museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 5. 2013 13:56, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu.

Anglicky

The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.