2011
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název česky
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název anglicky
The Theoretical Background Museum Pedagogy
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/11:00067319
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum
Klíčová slova anglicky
museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 21. 5. 2013 13:56, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu.
Anglicky
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.