JŮVA, Vladimír. K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky. In Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název česky K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název anglicky The Theoretical Background Museum Pedagogy
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/11:00067319
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum
Klíčová slova anglicky museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 13:56.
Anotace
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu.
Anotace anglicky
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 14:20