D 2011

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

DOLEŽAL, Tomáš a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

Název česky

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

Název anglicky

Drama Education - the subject or method of work to 1 primary school?

Autoři

DOLEŽAL, Tomáš (203 Česká republika, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, UČITELIA A PRIMÁRNA EDUKÁCIA VČERA, DNES A ZAJTRA, od s. 244-252, 8 s. 2011

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Pedagogická fakulta, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053564

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-557-0116-5

Klíčová slova česky

dramatická výchova; 1. stupeň ZŠ; ŠVP; výzkum; metoda práce; samostatný předmět

Klíčová slova anglicky

drama; primary school; school curriculum; research; methods of work; a separate subject
Změněno: 21. 3. 2012 12:40, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku se zabýváme využitím DV na ZŠ, především na 1. st. ZŠ, na němž může být DV ve formě samostatného předmětu nebo jako metoda práce, která propojuje jednotlivé předměty a dává do souvislostí poznatky z těchto předmětů. Představujeme výzkum, který proběhl na brněnských ZŠ, jehož cílem bylo zjistit, v jaké formě je DV na dané škole využívána, jak je DV zařazena v ŠVP a jakou formu DV učitelé upřednostňují.

Anglicky

We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and it is aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání