2011
Improving the Classification of Study-related Data through Social Network Analysis
BAYER, Jaroslav, Hana BYDŽOVSKÁ, Jan GÉRYK, Tomáš OBŠÍVAČ, Lubomír POPELÍNSKÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Improving the Classification of Study-related Data through Social Network Analysis
Autoři
BAYER, Jaroslav (203 Česká republika, domácí), Hana BYDŽOVSKÁ (203 Česká republika, domácí), Jan GÉRYK (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
first. Brno, Memics 2011 - Seventh Doctoral Workshop on Mathematical and Engeneering Methods in Computer Science, od s. 3-10, 8 s. 2011
Nakladatel
Brno University of Technology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00053570
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-214-4305-1
Klíčová slova anglicky
Data Mining; Weka; Pajek; Social Network Analysis
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 10. 2014 08:51, RNDr. Hana Bydžovská, Ph.D.
Anotace
V originále
The Information System of Masaryk University (IS MU) hosts applications utilized for managing study-related records, e-learning tools and those facilitating communication inside the University. This paper is concerned with improvement of results obtained with Excalibur, a tool for mining study-related data, when linked data have been added. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation. We first describe results based on the original (non-linked) data that are periodically saved into Excalibur data warehouse. Then focus on extraction of social dependencies namely relations and communication among students. We describe a method for feature extraction from the social dependencies. New features were explored by social network analysis and visualization tool Pajek and added to the original data. We show that such enriched data allows to significantly improve results obtained with data mining methods. We demonstrate this general technique on different tasks that concern classification of successful/non-successful students at Faculty of Informatics MU.
Návaznosti
LA09016, projekt VaV |
|