JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Michaela PÍŠOVÁ a Eva MINAŘÍKOVÁ. Učitel jako reflektivní praktik. In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 13-23, 10 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel jako reflektivní praktik
Název česky Učitel jako reflektivní praktik
Název anglicky Teacher as a Reflective Practitioner
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. od s. 13-23, 10 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053573
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-213-0
Klíčová slova česky Vzdělávání učitelů; reflexe; reflektivní praktik
Klíčová slova anglicky Teacher education; reflection; reflective practitioner
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 19. 10. 2011 15:29.
Anotace
V kapitole představujeme základní teoretické koncepty, o něž se opírá výklad v této knize. Z výběru konceptů je patrné, že se hlásíme k pojetí učitele jako reflektivního praktika. V první části kapitoly analyzujeme povahu vyučování jako druhu pedagogického jednání, následně analyzujeme vztah mezi učitelovým jednáním a myšlením, přičemž objasňujeme význam intuice. V další části postupujeme k výkladu pojmu reflexe a objasňujeme základní východiska reflektivní praxe.
Anotace anglicky
In this chapter we introduce the basic theoretical concepts which this book builds on. From the choice of the concepts it is clear that we follow the concept of teacher as a reflective practitioner. In the first part of this chapter we talk about the nature of teaching as a type of teacher action. We go on to analyze the relationship between teacher action and teacher thinking whilst clarifying the importance of intuition. In the next part we explain the concept of reflection and present the basis of reflective practice.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:18