Detailed Information on Publication Record
2011
Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí
JANÍK, Tomáš and Eva MINAŘÍKOVÁBasic information
Original name
Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí
Name in Czech
Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí
Name (in English)
Video in Teacher Education - Historical Perspective
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. p. 41-46, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053581
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech)
Učitelské vzdělávání; video
Keywords in English
Teacher education; video
Tags
Reviewed
Změněno: 19/10/2011 15:46, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Video se v posledních letech stává oblíbeným a často využívaným prostředkem rozvíjení profesních znalostí, dovedností a kompetencí (budoucích) učitelů. V této části knihy analyzujeme různé způsoby využívání videa a videozáznamu v učitelském vzdělávání – pozornost zaměříme na historickou perspektivu.
In English
Video is becoming a popular and often used tool for developing professional knowledge, abilities and competencies of (prospective) teachers. In this chapter we analyze different approaches to using video in teacher education - we will focus on the historical perspective.
Links
LC06046, research and development project |
|